13.2 C
Amsterdam

Joden en de Koran

Reyis Kurt
Reyis Kurt
Huisarts en schrijver van korte verhalen.

Lees meer

In de Koran staan veel verhalen over de Joden en hun profeten. Vaak gaat het over omzwervingen van het volk.

Mozes was een Joodse profeet. Om zijn leven te redden van de tirannie van de farao – die nieuwgeboren Joodse jongetjes liet doden – deed zijn moeder hem in een kistje en duwde het de Nijl op.

Mozes kwam in het kistje aan wal bij het paleis van de farao. De vrouw van de farao zag hem en nam hem aan als pleegkind. Zo kreeg Mozes een opvoeding in het paleis. Toen hij volwassen werd, redde hij zijn volk van de Jodenvervolging, en dwaalde hij met zijn volk 40 jaar door de Sinaï-woestijn. Daar kwam de in het paleis opgegroeide Mozes herhaaldelijk in conflict met zijn slaafgemaakte volk.

3100 jaar later.

Het trauma van de Eerste Wereldoorlog probeerden Duitse adel en officieren te verwerken door de schuld aan de Joden te geven. Dit leidde tot de catastrofale Tweede Wereldoorlog. Met de Holocaust was na de Tweede Wereldoorlog antisemitisme een doodzonde geworden.

Nu is er in Europa weer een herleving van het antisemitisme. De globalisten willen met hun wereldregering iedereen in het gareel houden. Kom in actie voor het te laat is. In de jaren dertig waren de kosmopolieten de zondebok. Met beide termen worden Joden bedoeld.

Ook in een gemiddelde conservatieve moslimopvoeding is de Jood de zondebok. Het verhaal is simpel. Joden beheersen het geld. Ze zitten aan de top van regeringen en media en houden zo ons moslims slap en zwak. Met deze verklaring kunnen veel moslims berusten in de eigen ellende.

De jaren na de aanslagen van 11 september waren voor moslims in het Westen en ook in Nederland afzien. Dagelijks werd een negatieve eigenschap van een moslim in de media breed uitgemeten. Dat heeft dag in dag uit, jaar in jaar uit tot ongeveer 2015 geduurd. Moslims werden steeds opgeroepen afstand te nemen van een terreurdaad van extremisten of van andere narigheid.

Ondanks deze negatieve sfeer hebben moslims vrijuit kunnen bidden in de moskeeën, kunnen eten in hun halal restaurants en vrijuit een hoofddoek kunnen dragen. Bij Joden is dat anders. Bij elke synagoge is er politiebewaking. Joodse scholen zitten achter prikkeldraad. Op straat kom je iemand met een keppeltje nauwelijks tegen.

Nu u hier toch bent...

Goede journalistiek kost geld. Leden en donaties maken onze gebalanceerde berichtgeving over biculturaliteit, zingeving en vrijheid mogelijk. Steun ons daarom als u ons werk belangrijk vindt.

Vertel mij meer!
- Advertentie -